لاپاراسکوپی کیست درموئید تخمدان

لاپاراسکوپی کیست درموئید تخمدان یکی از گزینه های درمانی کیست مویی تخمدان می باشد و به دلیل درد و عوارض کمتر جراحی لاپاروسکوپی، اکثر جراحان این روش را پیشنهاد می کنند.

کیست درموئید در تخمدان به شکل یک غده گرد و پر است که از زمان تولد در بدن فرد وجود داشته و با گذشت سال ها و بنا به دلایلی شروع به بزرگ شدن می کند و مشکلاتی را برای تخمدان های زنان به وجود می آورد و معمولا محتوای این کیست پوست، مو، ناخن و چربی است .

خطرات کیست درموئید برای تخمدان

کیست مویی علاوه بر درد و گرفتگی های شکمی که به دنبال دارد ممکن است خطرات بزرگتری برای تخمدان به وجود آورد و یکی از این خطرات بستن عروق خونی تخمدان است که منجر به از بین رفتن تخمدان می شود و در این شرایط بیمار باید سریعا برای درمان اقدام کند. اگر در مراحل اولیه و خوبی اقدام به جراحی کرده باشید درمان می تواند برداشتن و حذف این کیست توسط جراحی باز یا لاپاراسکوپی باشد اما اگر کیست درموئید به تخمدان آسیب رسانده باشد و لازم باشد که تخمدان نیز با کیست حذف شود جراحی اوفورکتومی انجام می شود .

لاپاراسکوپی کیست درموئید تخمدان

پس از اینکه متخصص زنان و زایمان اقدامات تشخیصی لازم را برای تایید وجود کیست درموئید انجام می دهد و نتایج سونوگرافی و آزمایشات را بررسی می کند، برای انجام جراحی با بیمار مشورت می کند و در صورت داشتن شرایط مورد نیاز زمان عمل و باید و نباید های قبل و بعد از جراحی به بیمار گفته می شود .

در طول عمل بیمار بیهوش می شود و چیزی احساس نمی کند سپس جراح برای حذف کیست اقدام می کند البته جراح باید از مهارت کافی برخوردار باشد تا در صورت درگیر شدن قسمت های دیگر (مثل تخمدان ها) بتواند جراحی را به درستی مدیریت کند.

به دلیل اینکه این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و بیمار فقط چند برش میلیمتری خواهد داشت، طول دوره بهبودی و نقاهت کوتاه است و نیازی به بستری شدن چند روزه در بیمارستان نیست اما در جراحی سنتی یک برش بزرگ عرضی یا طولی در شکم ایجاد می شود که خود این مسئله احتمال عفونت و چسبندگی را افزایش می دهد و درد بیشتری را بیمار متحمل می شود .

اگر با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده اید و به دنبال جراحی مطمئن و با تجربه می گردید از شما دعوت می کنیم تا مطالبی که درباره دکتر فاطمه ابراهیمی در سایت قرار داده شده را مطالعه کنید و از صفحه اینستاگرام دکتر بازدید کنید و رضایت بیماران را مشاهده کنید .