مشکلات زگیل تناسلی در زندگی مشترک

مشکلات زگیل تناسلی در زندگی مشترک به قدری مهم است که لازم است فرد مبتلا آموزش های جامعی را در مورد چگونگی داشتن رابطه سالم و بدون خطر با شریک جنسی ببیند. لازم است فرد مبتلا به زگیل مقاربتی تحت نظر پزشک باشد و دوره های درمان خود را تکمیل کند و همچنین موارد بهداشتی را رعایت کند.

برخی از انواع ویروس HPV منجر به زگیل تناسلی می شوند و شخص مبتلا زمانی از وجود ویروس در بدن خود مطلع می شود که ضایعه های پوستی را بر روی اندام تناسلی خود ببیند این درحالی است که در برخی افراد ویروس در بدنشان وجود دارد اما علائمی از خود نشان نمی دهد. اگر ویروس در بدن وجود داشته باشد، چه با علائم و چه بدون علائم امکان انتقال به شریک جنسی را دارد که راه انتقال می تواند به دلیل برقراری رابطه جنسی و یا تماس پوستی باشد.

مواردی که باید در زندگی با فرد مبتلا به زگیل تناسلی در نظر بگیرید

• رابطه جنسی با فرد مبتلایی که اقدام به درمان نکرده خطرناک است حتی اگر با کاندوم باشد، فرد مبتلا باید تحت درمان قرار بگیرد تا بیماری خاموش شود و تمام زگیل ها به کمک روش های جراحی یا دارویی از پوست حذف شوند. در این صورت است که پزشک برقراری رابطه جنسی را بدون مشکل می داند.
  • هر چند شایعترین راه انتقال ویروس، رابطه جنسی و تماس پوستی است اما سرایت بیماری به دلیل استفاده از لباس زیر یا حوله فرد آلوده غیر ممکن نیست.
مشکلات زگیل تناسلی در زندگی مشترک
  • قبل از اقدام به بارداری پزشک خود را در جریان بگذارید زیرا احتمال انتقال ویروس از طریق مادر به جنین وجود دارد.
  • در بسیاری از موارد امکان زایمان طبیعی برای مادران درگیر با زگیل تناسلی وجود ندارد. اگر زگیل فعال و نزدیک واژن باشد و احتمال برخورد به جنین وجود داشته باشد زایمان طبیعی امکان پذیر نیست.