پره اکلامپسی
آمادگی های لازم قبل از زایمان طبیعی

هیستروسکوپی چسبندگی رحم

هیستروسکوپی چسبندگی رحم ، هیستروسکوپی سندرم آشرمن

هیستروسکوپی چسبندگی رحم که هم یک راه تشخیصی و هم یک راه درمانی است برای جلوگیری از ایجاد زخم داخل رحمی ضروری است و به تشخیص متخصص زنان و زایمان انجام می گیرد .

سندرم اشرمن به معنای چسبیدن بافت داخلی رحم به یکدیگر است که ممکن است به شکل ضعیف و پراکنده باشد یا یک چسبندگی بزرگ که دیواره رحم را به هم بچسباند . این بیماری علائمی مثل درد لگنی و پریودهای دردناک دارد که پس از مراجعه به پزشک آزمایشات لازم برای تشخیص قطعی صورت گیرد.

یکی از بهترین روش های تشخیصی هیستروسکوپی است چراکه در این روش به دلیل وارد شدن دوربین به همراه نور داخل حفره رحم ، پزشک می تواند محیط رحم را روی مانیتور و با وضوح بالا ببیند و اگر مشکلی در رحم باشد تشخیص دهد .

مراحل انجام هیستروسکوپی سندرم آشرمن

پس از اینکه وجود چسبندگی در رحم تشخیص داده شد پزشک با توجه به شدت بیماری و شدت علائم راه های درمانی  را بررسی می کند و اگر تصمیم بر انجام هیستروسکوپی درمانی شد ما در این بخش آمادگی های لازم را توضیح می دهیم .

• انجام آزمایشات مختلف از جمله آزمایش خون
  • انجام تصویربرداری های مختلف مثل سونوگرافی در صورتی که پزشک لازم بداند .
  • در طول معاینات لگنی اگر پزشک تشخیص دهد که شما عفونت لگنی دارید انجام هیستروسکوپی را به بعد از درمان عفونت موکول می کند .
  • تصمیم بر روز انجام جراحی که معمولا بهترین حالت یک هفته پس از اتمام پریودی است .
  • در مورد داروهای مصرفی پزشک خود را در جریان بگذارید شاید لازم باشد مصرف آنها را قطع کنید .
  • ممکن است لازم باشد داروهای خاصی را به مدت چند روز قبل از عمل مصرف کنید .
  • از 24 ساعت قبل عمل کرم و پماد واژینال استفاده نکنید.
  • از شب قبل از عمل هیستروسکوپی چسبندگی رحم نباید چیزی بخورید مگر با تشخیص پزشک

• موهای ناحیه شرمگاهی را تراشیده و در شرایط تمیزی باشید .
  • از پزشک خود در مورد اینکه عمل تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام خواهد شد سوال کنید .
  • این عمل از ناحیه واژن است و برشی روی شکم ایجاد نمی شود . در اتاق عمل واژن و اطراف آن ضدعفونی می شود سپس به کمک ابزاری واژن و دهانه رحم باز می شود تا امکان ورود ابزارها و دوربین به رحم باشد .
  • هیستروسکوپی آندوسکوپی رحم است یعنی هیستروسکوپ که دوربین به همراه نور است وارد رحم می شود و فضای داخل رحم را روی مانیتور به پزشک نشان می دهد . در صورتی که این عمل درمانی باشد ، ابزارهای جراحی از طریق هیستروسکوپ وارد رحم می شوند تا جراح بتواند چسبندگی ها را رفع کند .
  • در این عمل برای اینکه فضای کاری برای جراح ایجاد شود و خون و مخاط محل عمل را نپوشانند ، دی اکسید کربن داخل رحم وارد شده و رحم را منبسط می کند .

نظرها بسته شده است